Öncelikle SWOT analizinden bahsetmeden, analizin ne olduğuna dair biraz değinelim. Analiz, bir işin doğru çıkabilmesi için sorunların adının konması veya işin daha kaliteli çıkması için yapılması gereken ilk adımdır.

İlk adımı ne kadar doğru atabilirsek, ardından gelen koşma hareketleri sağlıklı olacaktır.

SWOT analizi, analizin biraz daha ayrıntılı halidir. Mesela, müşterileriniz hakkında bilgi alabileceğiniz veya rakipleri daha geniş bir şekilde inceleyebileceğiniz bir çeşit sorunların adını anahtar kelimelerle ifade etme biçimidir.

İşinizin analizi yaptıktan sonra rakiplerinizi tanımak için, pazara dair verilere ihtiyacınız vardır. SWOT analizi doğru şekilde bilgiler toplayıp derlemek için vardır. Son zamanlarda üstünde durduğumuz önemli verilerden birisidir. Çünkü biz veri analizine ciddi şekilde inanıyoruz.

SWOT analizi yapabilmek, tam tabiriyle basit güzeldir ve mükemmeldir anlamına gelebilir. Piyasadan gelebilecek iş tehditlerini yani piyasa zorluklarını, fırsata çevirmenin kısa tanımıdır.

SWOT analizini ilk yaptığınızda bir nevi özeleştiri yapmış olursunuz. Güçlü ve zayıf yönlerinizi, işinizin neye yaradığını bilip müşterinize yol çizmenize fayda sağlayacaktır. Performansın son adımına kadar olmazsa olmazdır.

Finans, pazarlama ve sektör için genişletebilmek mümkündür.

Pazar ve pazarlama analizi SWOT analizi içerisinde yer alır ve fırsatları ve tehditleri inceler. Peki inceleme sonucunda ne yapmak gerekiyor? Çalışanlarla ve müşterilerle, tedarikçilerle hatta karşımıza daha sonra çıkabilecek fırsat alanlarla birebir konuşmak gerekir. İlk aşamanın böyle aşılması gerekmektedir.

Çünkü markanızı veya işletmenizi, başarıya götürecek yer analizin sonuca vardırılması gereken yeridir.

Peki analizin içerisinde gözle görülmeyen etkenler var mıdır? Vardır. Mesela; politika, ekonomi, sosyal ve kültürel ortam, teknoloji…

SWOT analizinin sonucunda çıkan bilginin, gerçekliğe uygunluğunu görebilmek için analiz dışında da size iş düşmektedir. Mesela; açık fikirli ve işinizle ilgili bazı eleştirileri kabul etmeye razı olmalısınız. Ve müşterilerinizin neredeyse hepsinin dürüst olduğunu unutmamanız gerekmektedir. Çünkü onların her zaman haklılığı vardır.

Unutmayın, sorunlar karşısında ne kadar güçlü durursanız, başarınız giderek artacaktır. Temeli sağlam bir SWOT analizi, sonucunda mutlak başarıyı getirir.