Eğer günde 30 dakika içinde (veya daha azında) sosyal hayatta başarılı iseniz, bunu yapabilirsiniz. Sisteminizi kurmak için çaba göstermeniz yeterlidir.

Platformlarınızı seçin.

Sosyal medya pazarlamanızı garantilemek, her kanalı fethetmek zorunda olduğunuz anlamına gelmez. Hedef kitle kimdi? Nerede takılıyorlar? Video? Yazılı? Hangisini yaratmaktan hoşlanırsınız?

Odaklanmak istediğiniz platformu seçtiyseniz, yönetmenin kurallarını araştırın. SANDE IMAGE olarak, müşterilerimize sosyal medya yönetimi için hizmet veriyoruz fakat önce şirketin verilerinin analizini yaparak, uygun platformu belirliyoruz.

Zamanlayıcı içeriklere önem verin. WP gibi blog kullananlar veya YouTube içinde kanalı olanlar, içeriğinizi stok yapın ve zamanlayıcı olarak atın.

Sosyal paylaşımınızı otomatikleştirmenize yardımcı olabilecek pek çok araç var.

Şablonlar oluşturmak altın kurallardan birisidir. Kendinize ait tarzınız olmalıdır.

Sosyal paylaşımda bulunmak için grafiklerin oluşturulması en çok zaman harcayan bölümlerden biri olabilir, ancak görsel içerik o kadar güçlü ki bunu doğru yapmak zorundasınız. Yani orijinal olması yeterlidir. Kopya içerikten uzak durun.

Programınızı ayarlayın.

Artık sosyal medyada başarılı olacaksanız, gün içerisinde nerede ve ne zaman olmanız gerektiğini iyi ayarlayın. Programınıza uygun hareket etmeniz, sizi ön plana çıkartacaktır.

Bazen blog veya görsel sunum hatta video bile yeterli olmayabilir. Düzgün etiketlerle iki kelimelik açıklamalarınız sizi kurtaracaktır.

Marka bilinci oluşturmak yerine ön planda olmanızın yeterliliğine inandıysanız, nelerden hoşlanıyorsunuz ve hoşlandığınız şeyler kimlerin dikkatini çekiyor ayırt edin. Bir mekan, bir içecek fotoğrafı bile sizi sosyal medyada başarılı yapabilir.

Şehrinize göre lokal analizlerle çevrenizden büyümeye başlayın. Örneğin; Ankara Reklam Ajansı konusunda başarılı olduysanız, evrensel bir reklam ajansı olma yolunda ilerleyin. Bunun için sosyal medyada Ankara’yı sonra bölge ve sonra da ülkeyi kapsayacak paylaşımlarda bulunun.

Günde yarım saat sosyal medya, tadında ve tuzunda başarılı olmak için yeterli olacaktır.