Sosyal medya yönetimi nedir? Sosyal medya nasıl yönetilir? Kimler sosyal medya yönetebilir? Kimler sosyal medyasını yönettirmelidir?

Sosyal medya yönetimi nedir sorusunu cevaplayarak başlayalım. Sosyal medya, firmanızın internet üzerinden dünyaya açılan kapısıdır. Sosyal medya denilince ilk önce akla Facebook, Instagram ve Twitter gibi platformlar gelse de işin aslı bunlarla kısıtlı değildir. Sosyal medya yönetmek kapsamlı olarak internet üzerindeki tüm mecraları kontrol ve manipüle etmeyi kapsar. Kısaca sosyal medya sosyal etkileşim platformlarında görsel ve video paylaşmanın çok ötesindedir. Bir sosyal medya yöneticisini EkşiSözlükteki bir yorumda ilgilendirir, sıradan bir forumdaki yorumda sosyal medya yöneticisinin sorumluluk alanına girer.

Sosyal medya nasıl yönetilmelidir? Sosyal medya yönetimi takip gerektiren, mesai günü ve saati olmayan bir iştir. Çünkü sosyal medya uzmanı artık sorumluluğunu aldığı firmanın sözcüsüdür. Bu sorumluluk bilinciyle tüm sosyal medya mecraları dikkatlice takip edilmeli, firmayla ilgili olan tüm paylaşımlar titizlikle incelenmeli ve firmaya rapor edilmelidir. Firma adına yapılan paylaşımlar tasarım ilkelerine uygun ve hedef kitlenin gereksinimleri göz önüne alınarak hazırlanmalı, marka imajı da unutulmamalıdır.

Kimler sosyal medya yönetebilir? Günümüzde artık herkes kendisini sosyal medya uzmanı olarak tanımlayabiliyor. Birkaç seminere ve niteliksiz kurslara giderek insanlar sosyal medya uzmanı olduğunu düşünüyorlar. Ama gerçek böyle değildir. Sosyal medya bir pazarlama aracıdır ve sosyal medya yöneten kişinin Instagram veya Facebook’un ara yüzünü kullanabilmekten ziyade ciddi bir pazarlama bilgisine sahip olmalıdır. Pazarlama geniş bir alandır ve kendi içerisinde dallara ayrılmaktadır ama biz burada bu konuya değinmeyeceğiz. Pazarlama bilgisi ciddi bilgi birikimi ve tecrübe gerektirir bu yüzden birkaç fotoğraf paylaşmayla sosyal medya uzmanı olunmaz. Tabi sadece pazarlama bilgisi de yeterli değildir. Pazarlamaya dair bilginizi kullanarak zekice içerikler üretebilmek için tasarım bilgisine de sahip olmak elzemdir. Kısaca sosyal medya uzmanı olmanın 2 ana bileşeni vardır; pazarlama ve tasarım.

Kimler sosyal medya hesaplarını yönettirmelidir? Buna karar verecek olan aslında sizsiniz. Bulunduğunuz sektör gereksinimlerine göre profesyonel bir destek alıp almamanız gerektiğine sizin karar vermeniz gerekiyor. Örneğin özel hayatınızda aktif bir sosyal medya kullanıcısıysanız işinizi içinde harikalar yaratabilirsiniz. Aktif bir sosyal medya kullanıcı ve bir iç mimarsanız hiçbir profesyonele ihtiyacınız yok içinizden geldiği gibi samimiyetle insanlara yaptığınız işi anlatın. Daha spesifik bir sektördeyseniz ve sosyal medya için gerçekten profesyonel görsellere ve yaratıcı içeriklere ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız kesinlikle bir profesyonel firmadan destek almak sizin için çok faydalı olabilir.