Yıllık olarak her gün içerik üretilmiş olsa, 365 içerik üretilmiş olur. Peki her içerik kaliteli ve dolu dolu olabilecek midir? Biz bunu ortalama 300 içerik gibi sabitlemiş olsak ne olur?

Genellik dijital ajansların ve dijital ajans takipçilerin seveceği şekilde içerikler üretiyoruz. Bu bazen girişimcileri kapsıyor bazen de kişisel veya şirket tarzının gelişimini içeren yazılar oluyor.

Etkili ve vurucu içerik çıkartmak mümkün olmayabiliyor. Basitçe yazabilmek, istediğimiz içeriği verebilme ihtimali olsa da, bazen strateji yapmak gerekebiliyor. Strateji yaptığımız her işte başarı gelecek diye bir şey yoktur.

Makale veya içeriğin temeline öncelikle araştırmayı koymanız gerekmektedir. Araştırmasız bir yazının, kaliteli okura ulaştığı anda işler tepki olarak farklı bir noktaya gelecektir. Üstelik kalitesiz içeriği bir de pazarlamaya kalktıysanız vay halinize…

Araştırmamızın sonucunda stratejimizi belirlerken nelere dikkat edeceğiz? Söz konusu kitleye ve yayın organına doğru yaptığımızdan emin olmamız gerekmektedir.

Zaman yönetimi diğer içeriklerinizle beraber planlamamız gerekir. Hangi içeriğin ne kadar sürede çıkması gerektiğini, tecrübelerimiz bize mutlaka öğretmiştir.

Yazılı içeriği destekleyeceğimiz mutlaka doğru görsel olması gerekmektedir. Veya herhangi bir bilinmeyen konuyu araştırırken, o konunun görsellerinin mutlaka incelenmesi gerekmektedir.

Küçük toplantılar düzenlemekten kaçınmayın. Çünkü kaliteli içerik çıkmadan, fikir alışverişlerinin önemi vardır. Toplantılarınızı veya geri dönüş alacağınız kişilerin fikirlerini önemsemekten kaçınmayın. Bir kelime tüm içeriği değiştirebilir. Size de faydalı olacaktır. Mutlaka tecrübeli kişileri dinleyin. Ama bilgisizlerin de tepkilerini ölçmeyi ihmal etmeyin.

İçeriklerinizi diyelim ki zamana bıraktınız. Bu zamanı aşmamak için önerilerimizden birisi Google Takvim olacaktır. Daha basit olsun isterseniz, not defteriniz veya ajandanızı günlük kontrol ediniz. Ama Google takvim, unuttuğunuz anda size mail atacaktır ve sizi rahatlatacaktır.

Son olarak, en iyi hedefliyorsanız, sıkı çalışın. Başarılı insanların tek ortak özelliği deli gibi çalışmalarıdır. Keyfime göre zaman ayırmam gereken diyenler asla başarılı olmayacaktır. Siz içeriğinizi ne kadar devamlı kılarsanız, o iş kadar değerli ve kaliteli olacaktır.

Ve takip ettiğiniz sitelerin nerelerden alıntı yaptığına dikkat edin. Çünkü sıradan bir okur bunun sadece çeviri olduğunu düşünecek, bilgisizliğini sizin bilgisizlik yaptığını düşünerek özetleyecektir. Kalite, kaliteli insanlar tarafından takdir edilir. Unutmayın içerik üretmek her baba yiğidin harcı değildir.

Çizdiğiniz ana hatlardan uzaklaşmadan, istikrarı koruyunuz. Başarı mutlaka gelecektir. Bilgi sahibi olmadan, fikir sahibi olunmayacağı gerçeğini cebinize koyun ve okuduğunuzu mutlak teyit ederek, yineleyin.