Agile Software yani çevik yazılım anlamına gelen, yazılımda iş çıkarma yöntemlerinden birisi olarak hayatımıza girmiştir. Çevik pazarlama bu sektörün temel mantalitesini alarak doğmuştur.

Popülaritesi ve yoğun talep edilmesine rağmen, eski usul pazarlamacılar olayın doğasını anlayamadılar. Yalnız kafalardaki soru işaretlerini giderecek ve açıklama yapabilecek henüz bilgi birikime sahip donanımlı bir insan çıkmamaktadır. Reklam ajanslarının temel olarak yöneldiği ve Sande Image olarak yazılımdaki mantığına inandığımız çevik yazılımın, pazarlama kısmında da uygulanmasından yanayız.

Fakat çevik yazılımın aksine çevik pazarlama da sistemi destekleyen iç unsurlar henüz oturmamıştır. Zamanla oluşabilecek kavramlarda soru işareti bırakmamak, konuyu sizlere açmayı düşündük. Türkiye’de bile henüz mantığı kavranmamışken, Ankara Reklam ajansı olarak çevik pazarlamanın ne olduğuna dair soru işaretlerini giderecek içerik hazırladık. Bazen farkında olmadan kullandığımız çevik pazarlama biçimi, tanımlandığında herkesin ilham alabileceği şekilde tanımlanmaktadır.

Temel prensip olarak; ideallere giden yolu seç para kazanmak ardından gelsin denebilir. Süre derdinin olmadığı ama işi geliştirmeye karar veren ekiple, işi isteyen arasında sürekli diyalogun kurulduğu bir nevi pazarlama dalıdır.

Bu işi iyi yapanların tek özelliği, yapılan işin sistematiğini ve matematiğini kafalarında oturtmuş olmalarıdır. Her işin matematiği olduğu gibi eğer kafanızdaki işin pazarlanmasında soru işareti oluşursa, bu işi yapamazsınız.

Teknolojide radikal kararlar alırken, cephe almamak gerekir. Mesela cephe alma havası sezilir yeni bir teknolojide. Çevik yazılımın ilk çıktığı dönemlerde, alışkanlık gereği waterfall yöntemi denenirken, agile yani çevik yazılım karşı cephe yaratmıştır ve yarattığı karşı cephede kendisine taraftarlar bulabilmiştir.

Yani aslında önyargısız yaklaşarak, ne demek istendiğini anlayabilirse insanlar, başarı arkasından gelecektir.

Kısaca dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır. Çevik yazılım bir nevi zamana karşı yarışıyor gibi gözükse de mükemmelliğin perde arkasında idealist yaklaşım vardır. Diğer çalışmalara göre aslında birebir karar alma perdesi karşımıza çıkıyor.

Pazarlama konusunda da radikallik devam etmektedir. Çünkü sürekli iletişim halinde olan bir pazarlamacı, bu işin işvereni tarafından verildiğinde istifa etmeye kadar yolunun gideceğini söylemekteler.

Siz de böyle bir riski bizi görmeden karar vermeyiniz. Biz, Sande Image ailesi olarak, hayalinize ortak olmanın peşinde gitmeye ağır adımlarla devam ediyoruz.