Logo nedir?

Logo, bir ürünün, şirketin, kampanyanın veya konunun kimliğini veya mülkiyetini mümkün olduğunca unutulmaz bir şekilde taşıyan bir işaret, sembol, ticari marka veya rozettir.

Logolar nasıl kullanılır?

Bir logo, birçok farklı formda, boyutta ve bağlamda kullanılabilir. Örneğin, bir otelin logosu bir antetli veya menüye, bir peçeteye veya cekete, metal çatal bıçak ağzı üzerine kabartmalı veya binanın yanındaki muazzam bir neon işareti olarak aydınlatılabilir.

İyi bir logonun temel nitelikleri nelerdir?

Bir logo, tasarım netliğini farklı bağlamlarda korurken basit olmalıdır. Çok karmaşıksa, detayları ölçekte küçültüldüğünde kaybolabilir. Ayrıca, basit bir logo tasarımı daha hızlı okunur, hatırlanması daha kolaydır ve dolayısıyla anında tanımlanabilir. Milton Glaser’ın “En Çok Yenilenen Logo’lardan” I Love New York “logosu, bu temel kalitelerin çoğunu göstermektedir.

 

Logonun ana işlevi nedir?

Logo, derhal ve unutulmaz bir kimlik taşımalı ve hedef kitleyi olumlu bir şekilde bağlamalıdır.

 

Logolar nasıl gelişti?

Logolar birkaç bin yıldır bir şekilde ya da başka bir yerde dolaşmaktadırlar. Eski Mısırlıların sahipliğini işaretlemek için hiyerogliflerle evcil hayvanlara markalaştığı bilinmektedir. Eski Romalılar ve Yunanlılar üreticiyi tanımlamak için seramiklerini işaretlediler. Dünyanın büyük inançları, herkesin kolayca tanınması için semboller benimsedi.

  1. yüzyıldan itibaren ortaçağ dönemlerine kadar, soyluların durumu ve mülkiyetini belirlemek için heraldik tasarımlar (kollar) kullanılmıştır.

Bununla birlikte, genel olarak, en yaygın kullanılan erken logolar, zanaatkâr bir ürünün orijinini veya kalitesini gösteren markalardı. Kıymetli metallerin kalitesini kanıtlayan niteliksel özellikler bu uygulamaya iyi bir örnektir.

  1. yüzyılın başında renkli baskı ve reklam endüstrisinin doğuşu ile birlikte, logo tasarımları ulusal, denizcilik, heraldik ve tarımsal görüntülerin bir sözcük dağarcığını kullanmaya yöneldi. Halk bu sembollerin anlamını kolaylıkla anlamıştı. Deniz ve tarım sembolleri (deniz manzarası, cankurtaran şamandırası, buğday sapları ve çiftlik hayvanları), saflık ve tazeliği temsil ederken, ulusal ve heraldik semboller (kronlar, bayraklar ve kollar) haysiyet ve statü anlamına geliyordu.

Bugünün aksine, hedefli reklamcılık konsepti yoktu ve tasarımcıların tüm bu görüntüleri herhangi bir ürünün reklamını yapmak için özgürce kullandıkları. İronik olan sigara, sağlık sorunu ile olan ilişkilerini anlamadan önce, sembollerin tam sözcük dağarcığını kullanarak eşyalarını daha cazip hale getirdi.

Geçen yüzyılda hayat tarzlarımız giderek daha karmaşık hale geldi. Tersine, logoların tasarımı daha hızlı bir dünyada tanınmanın kolaylığı ve hızı için daha basit hale geldi. 20. yüzyılda Shell Logosunun gelişimi açıkça bu etkiyi göstermektedir. Aslında, logo tasarımı sanatı “Less is More” tasarım konseptini diğer grafik formlarından daha iyi gösteriyor.

Logolar, bugün bildiğimiz gibi, belirli bir hedef kitlenin derhal tanıması için bilinçli ve bilinçsizce kavramlarını vermek üzere dikkatle tasarlanmış akıllı grafik görüntülerdir.