İçerik pazarlama yapmak, sosyal medya yönetimi yapan firmalar için avantajlıdır ama neden olduğunu hiç düşündünüz mü?

Bir ürün veya bir marka için derdini anlatmak için yazılı veya görsel olarak içeriğe ihtiyaç vardır. Her yapılan iş doğru anlatılacak diye bir şey yoktur. Anlatılmak istenileni, yanlış aktarmak bile yatırımcının girdiği iş ne kadar doğru olursa olsun, başarısızlık örneği gibi gösterilecektir.

Bu kısım hiç dillendirilmeyen ama veryansın edilen dönüşümle alakalıdır. Dönüşüm aşaması, yatırımcı için neden yatırım yapıldığını gösteren ilk evredir. İlk evrede, size yatırım yaptığınız işin gelecekte neler getireceğini ve neden tercih edildiğini söylemeniz gereken yerdir. Bu yerde, doğru cümleler ve doğru kelimeler sizin yatırımınızı uçurabilir.

Peki bu iş, yatırım doğru anlatılması için gereken altın kuralken, tam tersi doğru olabilir mi? Yani içerik oluşturanlara bir yatırım yapılabilir mi?

Bizce yapılabilir. Çünkü içerik oluşturan kişi, doğru kitleyi oluşturabildiyse, o okur kitlesine organik reklam yedirmek için, elinizde altın fırsat oluşur. Yani yazara veya içerik oluşturana siz yönlendirme yaparsanız, istediğiniz yere gelmiş olursunuz.

Tek dikkat edilmesi gereken, okur kitlesinin alışkanlıklarını bozmamanız gerekir.

Google Analytics, size etkili içeriğin performansını ölçmek için gereken tüm materyallerini sunar. Siz bu donelerin içerisinden, küçük küçük parçalarla reklam vermeye başlarsınız. Hatta biraz daha ileri götürelim. Etkili içeriği keşfedip, içerik oluşturanın reklam verememe durumunu avantaja çevirip, o içeriğin alakalı olduğu firmalara sunum yaparak reklam alma şansınızı arttırırsınız.

Örneğin; içerik oluşturucu yazdığının veya oluşturduğunun farkında değil. Anahtar kelimesi emlak. Siz emlak firmasına gidiyorsunuz ve şu adresteki içerik 500 bin kişiye ulaşıyor. Burada kendinizi göstermek ister misiniz? Diye soruyorsunuz. Firma büyük ihtimalle kabul edecektir.

Diyelim ki firmadan 100 bin lira para aldınız. Hemen içerik oluşturan kişiye gidiyorsunuz ve sana 20 bin lira vereceğim. Bu içeriğinin içinde, X firmasının reklamını yapar mısın? Diyorsunuz. Muhtemelen kırılmayacak bir maddiyatsa, içerik oluşturan kabul edecektir.

Doğal olarak, yatırım yaptığınız iş size kazandırmış oldu. Burada resmin büyük parçasına bakarsanız, herkes kazanmış oldu.

Reklam veren, reklam alan ve yatırım yapan ciddi manada kazanç elde etmiş oldu. Bu örnekle şu sonuca varmak, içten bile değildir.

Yatırım için, içerik pazarlama avantajlıdır. Neden bekliyorsunuz ki?