PR(Halkla ilişkiler) faaliyetleri, geleneksel reklamcılıktan çok daha az para için işinizle ilgili sözcüğün yayılmasına yardımcı olabilir. Bu kontrol listesi işinizi basında nasıl tanıtacağınızı açıklar.

  • Seyirci, potansiyel çalışanları veya yerel topluluk müşterileri: kararlarını etkilemeye çalışıyoruz.
  • Hedefleri netleştirin; Çoğu PR, müşterilerinizle itibarınızı geliştirmeyi ve işiniz ve ürünlerinizin farkındalığını artırmayı amaçlamaktadır.
  • Markanızın oluşturulması ve zaman çizelgelerine yerleştirilmesi ve bütçe; Alternatifleri (örneğin reklamcılık) göz önünde bulundurun, özellikle kısa vadeli hedefler için.
  • Kim olacağına karar, sorumlu PR için; Diğer çalışanların basın soruları ile nasıl başa çıkacaklarını belirler.
  • Bir PR ulusal medya içermelidir.
  • Gerekli eğitim için etkili basın bültenleri üreten ve medyayı ele alınmasını sağlayın.
  • Tespit için medya hedef kitleye ulaşmak ve (örneğin, yerel basın, ticaret dergi, niş web siteleri) sizi kapsamayı düşündüğümüz aracılar olacaktır.
  • Markaların araştırma ihtiyaçlarını kapsadıkları hikaye, markaların tarz türlerini ve onların yayın tarihleri.
  • Kişileri belirlemek ve inşa ilişkileri: Örneğin, olaylara davet ya da yararlı tanıtımları veya endüstri bilgileri vermeyi sunar.
  • Sürekli akış için basın bültenleri planlayın ve aylar hatta yıllarca belirli bir süre içinde diğer PR girişimleri yapın, acele etmeyin. Acil dönüş beklemeyin.
  • Herhangi bir doğal tespit fırsatları için PR: Örneğin, ürün lansmanları, yeni tesis etme, yeni çalışanlar için yol belirleme, kilometre taşı olayları inceleme.
  • PR fırsatları olabilecek işleri takip edin: Örneğin, anket devreye sokun, bir yarışma ile duyurun veya bağış gibi bir sponsorluk çalışmasında PR deneyin.
  • Konferanslarda boy gösterin ve güçlü bloglara konu olmaya çalışın. Hatta blog ortaklıkları kurmayı deneyin.
  • Sıradan bir tasarımla istatistikler paylaşıp, logonuzu altta bir yere sıkıştırın.
  • Kamu çalışanlarını veya özel şirket üst düzey yöneticilerini bu iş içerisine dâhil ederek, PR gücünü onlar sayesinde yükseltin.
  • Tanıtım filmleri oluşturun.
  • Ufak markalar oluşturun. Hatta hayali reklam karakterleri oluşturup, söylemlerinizi o kişilere yıkın.
  • PR yaptığınızı bilin ama PR yaptığınızı hissettirmeyin.
  • Her şey organik olsun..