Instagram güncellemeleri geldikçe, bu sefer neyi güncellediler acaba diye sorarak ve merakla güncelliyoruz. Sosyal medya rakipleri arasında benzer özelliklerde bulunan bazı protatipleri kendilerine çekerek, rakiplerini kızdırdılar.

En son çıkan güncellemeleri arasında mesela Snapchat’in bir özelliğini almak vardı. Bu rakibini hayli kızdırdı. Bu özelliğin bizce benimsendiğini düşünüyoruz. Çünkü bazı hoşumuza giden özellikleri tek bir sosyal medya uygulamasında görmek kullanıcıya zaman kazandırıyor ve kitlelerini diğer uygulamalara dağıtmıyor.

Periscope gibi canlı yayın yapan uygulamaların karşısına Instagramın çıkacağını hiç düşünmüyorduk. Fakat Instagram Live piyasaya çıkınca, insanlar sanki uzun zamandır bunu bekliyormuş gibi davrandılar. Artık instagram kullanıcılarımıza canlı yayın yapabilecek bunu uzun süreli yapabileceğiz.

Peki biz bu canlı yayın özelliğini nasıl firmaların reklamları için kullanacağız?

Öncelikle şunu bilmemiz gerekiyor. Instagram Live, canlı yayın bittiğinde saklanmıyor ve hemen ardından siliniyor. İşletmeler, bu sayede özel mesajları veya o sırada gönderilen fotoğrafları veri olarak kaydedemiyor.

Herkese açık veya sadece özel bir gruba açık olarak yapabiliyor canlı yayınımızı. Bu da müşterilerinizle veya hayranlarınızla daha verimli vakit geçirebilme veya onları daha özel hissettirebilme olarak yansıyabilir. Bu yansımanın verimini yine veri analizi olarak değerlendirmeniz gerekir.

Şimdi ilk adımda ne yapmalıyım?

İsteyen bir ekiple soru sorma, cevap alma etkinlikleri düzenleyebilirsiniz. Bunu herkese açık veya özel bir ekibe de yapabilirsiniz. Bu sırada müşterilerinizin isteklerini veya hayranlarınızın beklentilerini net şekilde öğrenmeyi deneyin. Çok faydalı olacaktır.

Hatta yayın sırasında çıkan yorumları seslendirerek, organik cevaplandırma yapın. İnsanları ciddiye aldığınızı gösterin ki, sizlere karşı özel yaklaşım sergilesinler.
Tanıtımlarınızı, sosyal medya kullanıcıları gibi yapın. İnsanlar, sizlerinde herkes gibi olduğunu hissetmesiyle samimiyet artacaktır. Canlı yayınlarda, özendirme veya eğitim videoları çekin.

Hatta çalışmalarınızı, bir destekleyici aparatla bu bir tripot da olabilir. Çalışma aşamalarınızı gösteren videoları, canlı yayın ile insanlara ulaştırın.

Gelecek planlarınızdan bahsederek, insanları özendirin. Mutlaka işe yarayacaktır.

Unutmayın, markaların arka planda nasıl işlediğini göstermek, insanlarda bir merak uyandıracaktır. Merak edilen her ne olursa olsun, doğru yolda ilerliyor demektir.