Markalar, büyük isimler için olduğu gibi küçük işletmeler için de önemlidir. Aslında pek çok kurumsal marka, bağımsız işleri desteklemeyi tercih eden tüketicilere hitap etmek için küçük firmalara daha fazla benzemeye çalışıyor.

Birçok küçük işletme sahipleri için markalaşma esastır, ancak Türkiye şartlarında bu kafaya sahip işletme oranları düşüktür. Küçük veya orta ölçekli olarak işe başlayanların büyüme hedefleri düşük seviyede ilerlemektedir.

Başarılı işletmeler ve güçlü markalar arasında bağlantıyı tanımak ve talip bir marka oluşturmak için benzer tutumlar vardır ve kendilerini benzetmeye çalışırlar. Logo veya şirketinin alginasyona uğramadığını tanımlamak isterler. Ancak çok az kişi, başarılı markaların hepsi bu markalamaya sahip olduklarının farkındalar. Öyle ki, pek çok açıdan marka kelimesini insanlar neredeyse sadece firmalar için kullanırlar.

Markalaşma kendisini ve ekibini tanıtmak için bir yolu tanımlıyor.. Marka, işletmelerin “kimliği” olarak adlandırılabilir, ancak yalnızca işin özünü ve değerlerini somutlaştırdığı anlayışına göre, sadece göründüğü ve benzediği gibi değildir. Cazip gelmek işin temelinde vardır. Marka olmanın temel yolu bir şeyleri cazip hale getirmektir. Bu konuda küçük işletmeler her zaman avantajlıdır.

Başarıya gitmek için ipuçları hazırlayalım.

1. Markanızı tanımlayarak başlayın.

İşletmenizin sunduğu veya bulunduğu yere bakmak, pazarın içinde bulunduğu alanı kesin olarak belirtmek ve müşterilerinizin duygusal ve rasyonel ihtiyaçlarını ve endişelerini araştırın. Markanızın karakteri, müşteri tabanı ile bağlantı ve pazarda sizi ayırt etmek için işinizi geliştirmek gerekir.

2. Marka oluşturulurken, bir kişi olarak düşünün.

Markaya , karakteri, kim olduğumuzu ve kim olduğumuzu belirten inanç, değer ve amaçlarla bir şey yapıyoruz söylemini gerçekleştirin.

3. İşletmenizi neyin sürdüğünü düşünün.

Neye inanıyor, amacı nedir ve marka kahramanları kimlerdir. Bunlar duygusal markanızı konumlandırmaya yardımcı olur ve işaretler iletişimi için kimliğini ve karakterini bildirir.

4. Müşterilerle uzun vadeli ilişkiler kurmayı hedefleyin.

5. Tutarlı bir ses tonu ile müşterilerinize seslenin.

6. Aynı mesajı tekrar tekrar tekrar etmeyin.

7. Zincirlerin veya büyük markaların görünümü taklit etmeye çalışmayın.

8. Yenilikçi, cesur ve öncü olun – inandığınız bir şeyi kullanın.

9. Müşteriler iletişim kurarken daima markanızı düşünün.

10. Logonuzu her şeye damgalamak için doğru yaptığınıza emin olun.