Sosyal medya pazarlamacılarının konuya göre anahtar kelimeyle içerik üretmeye başlaması, bir yandan yazılarını ve araştırmalarını kişiye ulaştırması, gazetecilik mesleği ile benzeşmektedir.
Önemli bir haberi ve yeniden piyasaya çıkacak trendleri yani yükselen veya bahsedilen popüler kültürü yansıtmak sadece içerik üreticilerinin işidir. En azından bunu kağıda dökenler kendilerinden başkası değildir. Bu kısmı bile gazetecilik gibidir. Haberin peşinden, gündemin peşinden koşarsın.

Bu sene bizce yerli reklam ağları ve pazarlama yöntemleri için millileşme süreci yaşayacağız. Hatta bizce içeriği SEO ile yükselenin CEO olacağını ön görüyoruz.

Tüketime özendirmek, üreten insanların işidir. Yani makalelerde endüstrinin öngörülerine göre oluşacak içerikler, zamanla reklamcıların dikkatini çekecektir. Reklamcıların dikkatini çekebiliyorsan, artık sen reklamlara yön verebilirsin demektir.

Tartışmasız ki reklam yazarlarının insanların bilinçaltları ile ilgili bazı toplumsal genetik kodları değiştirdiğini biliyoruz. Hal böyle olunca içerik üretmenin gücünü kabullenebiliyoruz.

Fakat içerik, reklamcılıktan daha değerli ve etkilidir. Çünkü üretilen içerik birileri müdahale etmediği sürece devamlılığını koruyacaktır.

Şimdi gelmek istediğimiz yere değinelim. Facebook yazarları ve kullanıcıları içerik üretici midir? İçerik üretici olarak kabul edersek, reklamcı sayılabilirler mi?

Bence içerik üretici olarak kabul edilebilirler. Günlük hayatlarından bile yaptıklarını paylaşmış olsalar, bir nevi reklamcılığa girmiş olacaktır. Yazımızı ayrıntılandırmadan sonucu vermiş olduk aslında.

Evet Facebook kullanıcıları içerik üretir ve ürettikleri reklam sayılır. Çünkü etkileşim içerisine bulundukları sosyal çevreyi bir öğreti dikte ederler ve bu sosyal çevre tarafından akılda kalıcı olacaktır.

Yazılanlar veya paylaşılanlar, öğretici olduğu kadar sosyal tepkide oluşturduğu için, içerikler sanki bir gazeteymiş gibi davranacaktır. Fotoğraflamak ve yazı oluşturmak, reklamcılıktan ziyade gazetecilik gibidir.

Üstelik belirli bir kitle oluşturduktan sonra ve yaptıklarınızın insanlar tarafında sevildiğini fark ettiğiniz andan itibaren, başarılı olmuş oluyorsunuz.

Devir artık kişisel gazetecilik devridir ve bu devrin en az 15 yıllık bir süreci vardır. Sande Image olarak, içeriklerimizi zenginleştirdikçe sizinle aile oluyoruz ve içerik üretmenin sosyal medyadaki gücünü biliyoruz.

Sizin için oluşturacağımız kişisel gazetecilikle, markanızı ve değerinizi doğru kişilere ulaştıracağımızdan emin olabilirsiniz.