İlk başta ticaret yapmanın riskli olduğunu biliyorsunuz diyerek e-ticaret kısmına geçeceğim. E-ticaret, ticaret düşüncesi oluşmuş insanlarda, işlerini bir tık daha yukarı çıkartmak için de düşünülebilir veya sıfırdan işinizi sadece e-ticaretle yürütmekte olabilir.

Pratik ve mükemmel derece kurulacak e-ticaret ilk başta imkânsız gözükebilir. Fakat doğru adımları gerçekleştirirseniz, bu o kadar da zor değildir. Çünkü e-ticaret sitesi kurmak son günlerde çok kolay oldu. O yüzden kurulum aşamasını geçmeden, önce ticaretini yapacağınız işin sektör analizini yapabilirsiniz. Hatta bir önceki yazımızdan SWOT analizi ile ilgili ayrıntıları öğrenebilirsiniz.

Bu kısımları aştığınızı düşünürsek, artık e-ticaretteki inceliklerden bahsedelim. Sitenizin logo tasarımı ve site tasarımı müşterilerinizi karşılayacağınız yer olacaktır. Bu yüzden ürünlerinizi ve markalarınızı kullanıcıya ulaştırmadan önce iyi bakın.

Şirketler dizayna ciddi paralar yatırıp, havalı görünmeyi tercih ediyorlar. Bunun için ciddi para harcayan firmaların dışında, aylık kiralama yöntemli geçici tasarımlar kullanan sitelerde mevcuttur.

Dizayn o kadar önemli ki, sattığınız ürünleri bazen önermek bazen de ön plana çıkartmak için yeni tasarımlar yaparsınız. Bazen eski ürünlerle yenilerini eşleştirmek içinde çalışmalar yapmak zorunda kalacaksınızdır. O yüzden tasarım sizi temsil edecek. Lütfen bu konuda kendinize bu soruyu sorun. Tasarım ne kadar önemli? Tasarımın dizaynı ne kadar önemli?

Ardından diğer önemli konu karşılayacak sizi.

İçerik oluşturmak, içerik oluşturmak, içerik oluşturmak. Dünyanın web kısmındaki en önemli ayağı burasıdır.

Tasarım bittiğine göre sıradaki altın vuruş içerikle oluşacaktır. Ama bu demek olmuyor ki, işinizi sürekli içerikle boğulsun. Hatta birçok e-ticaret işinin sadece içeriğini kullanıcı sözleşmeleri oluşturuyor. Ama bu gelecekte farklı bir yöne evrilebilir. Çünkü Türkiye’de birçok e-ticaret sitesi artık sitelerine blog kısmı oluşturmaya başladılar.

Hem müşteri için, hem de reklam olanaklarını arttırmak için.

Satışını yapacağınız ürünlerin listesini yapıp düzenli bir şekilde sitenizde kategorilendirin ve onların kolay bulunması için müşterilerinize yollar çizin.

Ardından işin sadece teslimiyet kısmı kalmaktadır. Siz teslimiyet sürelerinizle bile belki insanlar kazanacaksınız. Bunu asla yadsımayınız.

Artık bütün yolları oluşturduysanız, test sürecine geçiniz. Test sürecinde etrafınızdaki herkesi denek olarak kullanın. Mutlaka işinize yarayacaktır. Ama bunların hepsini bir firmaya teslim etmek isterseniz, çayımız hazır. Sıfırdan paketlenme sürecine kadar hepsini gerçekleştiriyoruz.