Her yeni takvim veya mali yılın başlangıcı için planlama süreci, dijital pazarlamanızın gerçekte ne kadar iyi olduğunu üst düzeyde görüntülemek için ideal bir zamandır. Farklı dijital kanallardan gelen getirileri analiz ettiğiniz dijital pazarlamanın haftalık ya da aydan aylara neler yapıldığını gözden geçirirken web sitesinde daha iyi nasıl dönüştürdüklerini öğrenmek önemlidir.

Dijital medya ve teknoloji sürekli gelişmekte ve web’in hızla tüketici tarafından benimsenmesi, yeni mobil teknolojinin başlatılması ve sık kullanılan sosyal ağ platformu güncellemeleri göz önüne alındığında işletmelerin hareket eden bir hedefe uyum sağlamaları gerektiği hiç de şaşırtıcı değildir. Bu zorludur ve pazarlama faaliyetlerinizin farklı yönlerde çekilmesi riski vardır.

Bu nedenle, işletmelerin şu anda dijital pazarlamayı ne kadar iyi kullandıklarını kıyaslayarak dijital yeteneklerini ve etkinliklerini düzenli olarak gözden geçirmelerinin önemli olduğuna inanıyoruz. Kıyaslama teknikleri kullanarak, nerede olduğunuza karşı nerede olduğunuzu ve bu boşluğu kapatmak için bir strateji ve yatırım haritası oluşturabilmenizi sağlayacak şekilde boşluk analizi yapabilirsiniz.

Çevrimiçi pazarlamanızı ölçmek için beş yol

Peki neyi gözden geçirmeniz gerekir ve nasıl kıyaslamalısınız? Çevrimiçi pazarlamayı kıyaslamak için kullanabileceğiniz birkaç faydalı yaklaşım vardır:

Analizi kullanarak dijital pazarlama etkinliğini ölçmek

Bir markanın kendi pazarındaki gücünü gözden geçirmek istediğimde analitik ve işletme performansı gösterge tablolarına erişim talep etmeye başlarım. Bunu dijital pazarlama içinde ararım ve çevrimiçi satmayan şirketler çoğu zaman en iyi sonuçları almak için analitik kurmaya çabalamaktadır.

Dahili dijital yeteneklerin kıyaslanması

  • Kıyaslama veya puanlama becerileri kullanarak şunları yapabilirsiniz:

Geliştirilmesi gereken alanları belirlemek için dijital pazarlamaya yönelik mevcut yaklaşımları denetleyin.

  • Aynı pazar sektöründe olan rakiplere karşı ölçüt.
  • Daha iyi uygulayıcılardan en iyi uygulamayı belirleyin.

Mutlaka faydasını göreceksiniz. SANDE IMAGE olarak biz sadece dijital pazarlama yapmaktan yana değiliz, ekibimizdeki VERİ ANALİSTi olarak çalışanların, yorumlamaları dahilinde stratejik gelişmeleri ve geliştirmeleri sunmaktayız.

Rakiplerin çevrimiçi pazarlamasına karşı ölçüt

Çevrimiçi, kullanışlılık, erişilebilirlik ve web sitesi performansı gibi müşteri deneyiminin kilit yönlerine odaklanarak rakiplerimizin çektiği pazarlama yaklaşımlarını kolayca gözden geçirebiliriz. Bunlar önemli olmakla birlikte, çevrimiçi pazarlamada müşteri değeri tekliflerini nasıl iletişim halinde olduklarını incelemek isteyeceğiniz için, bunu tüm pazarlama karmasına genişletmek hayati önem taşır. Bu, ürün ve hizmet tekliflerine, fiyatlandırmasına ve diğer şirketlerle çevrimiçi olan ortaklıklara yaklaşımlarını içerecektir.